( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

با عرض سلام و خدا قوت
بنده یک جوان 23ساله ام که متاسفانه چند سالی است که به گناه آلوده شده ام واراده ام نه تنها به گناه نکردن بلکه به بقیه کارهای روزمره زندگی نیز سست شده است
پیش از این فکر میکردم که با ازدواج مشکلم هل میشود ولی با این حال وروزی که من دارم فکر می کنم ازدواج مشکلی به مشکلاتم اضافه کند.
در حال حاضر دانشجو هستم وگهگاهی کار هم میکنم قبلا چند بار توبه کردم وهربار تا چند ماهی به سراغ گناه نمیرفتم ولی بعد از چند ماه (از آنجایی که امکاناتی مثل کامپیوتر و اینترنت و اونترنت و ... فراهم بود دوباره شل میشدم و به گناهم ادامه میدادم وبعد از انجام گناه بسیار احساس پشیمانی وندامت میکردم ولی الان این احساس گناه وندامت بسیار کم شده واز توبه نیز نا امید شده ام چون آنقدر تراده ام سست شده که میدانم حتی اگر توبه هم بکنم دوباره به سمت گناه باز میگردم(بدلیل تنهایی و فراهم بودن امکانات و ...).
دیگه نمیدونم چکار کنم با این وضع تشکیل زندگی هم نمیشه داد .لطفا کمکم کنید و راهی برای غلبه بر این نفس سرکشم ارائه کنید.
البته قابل ذکر است که خانواده ام یک خانواده مذهبی هستند،خودم نیزفردی ظاهرا مذهبی هستم ولی متاسفانه به این مصیبت گرفتار شدم
با تشکر منتظر جوابتون هستم.


مشاور (hassan najafi)

دوست گرامی من شما را درک میکنم اما دوست عزیز باید بدانی که شما الان در جوانی هستی و هیجانات شهوت به شما فشار خواهد آورد . سعی کنی ارتباط قلبی و ظاهری خود را با خدا تقویت کنی و بدانی که او به احوال شما آگاه است . اگر مبتلا به خود ارضایی شدی باید بدانی که خود ارضایی سمی مهلک و کشنده برای جسم و روح شماست . شما ان شاء الله بزودی ازدواج خواهی کرد پس به فکر آینده و خوشبختی خود باش تا از این بابت آسیب نبینی و رو سفید در محضر خداوند باشید . صبر و تحمل برای شما کمی سخت است اما باید خودت تصمیم و اراده ات را تقویت کنی و با اراده ای محکم نفس خود را کنترل کن . یقینا شما باید مراقبت هایی از خود داشته باشی تا بتوانی تاب بیاوری . بالاترین مراقبت مراقبت از چشم است تا ان شاء الله قلب و دل شما سالم بماند . از نگاه به تصاویر و فیلمها مستهجن دوری کن . سعی کن اوقات بیکاری را به مطالعه و ورزش بپردازی . بهتر است رایانه خود را در دید خانواده و یا دوستان قرار دهی . تنهایی وسوسه ها را زیاد میکند پس از تنهایی دوری کن . هر چه زودتر در پی یافتن موردی مناسب برای ازوداج باش تا ان شاء الله از این وسوسه ها نجات یابی . اگر سوالی بود باز با ما در ارتباط باش . موفق باشید .